dag 2 - Reisverslag uit Peking, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Peking, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Dave & Chantal

19 September 2012 | China, Peking

Na 12 uur slaap ons bed uitgerold op zoek naar ontbijt! Dat hebben we gevonden bij een zaakje waar ze croissants, sandwiches en andere 'brood'-zaken verkochten. En uiteraard bij de Starbucks voor het ontbijt van Dave: KOFFIE! ;) Daarna zijn we wederom de stad ingedoken en winkel in winkel uit natuurlijk. Tijdens onze lunch (bij de Subway in zo'n mega grote luxe mall) kwamen Cees en de jeugd-paren voorbij. Zo'n grote stad en we komen elkaar daar toevallig tegen! Daarna met hun op zoek gegaan naar een supermarkt om wat eten en drinken in te slaan. Want daar is alles 'goedkoop' maar in restaurants betaal je de hoofdprijs! Chan haar drankjes zijn tot nu toe duurder dan het eten wat we voorgeschoteld krijgen?!

Het blijft vreemd hier in de stad. Het is continu echt heel druk... en niet alleen met mensen maar ook vooral het verkeer! Toeterende auto's, scooters, brommers, zelfs fietsers! Oke.. die bellen ;) maar iedereen maakt kenbaar dat hij er aan komt. Ons hotel lijkt wel aan een hoofdader te liggen dus we toeteren hier aardig weg haha. Gelukkig hebben we daar in de hotelkamer (21e verdieping) weinig last van. We hopen binnenkort wat foto's te posten alleen draadloos internet is hier heel traag en we hebben geen kabeltjes bij ons... maar foto's maken we wel hoor! Dus lukt het ons nu niet, dan zodra we in Nederland zijn!

Het hotel is trouwens prachtig! Als we de locals hier mogen geloven is het heel luxe. Het ruikt wel heel raar... maar de hele stad ruikt raar! Toch went het gelukkig wel ;) laten we hopen dat het op de wedstrijdlocatie niet raar ruikt!? Daarover gesproken... we zijn uitgenodigd om morgen een soort demo-wedstrijd te dansen. Geen flauw idee waar we ons voor opgegeven hebben! Maar het schijnt een spontaan idee van de organisatie te zijn en elk land (wat nu al aanwezig is) is gevraagd of een ballroom en latinpaar mee wil doen. En wij zijn het ballroompaar van Nederland. Maxim en Danique dansen voor de latin mee. Erg benieuwd!

We hebben net lekker sushi gegeten en straks duiken we het bed maar lekker in. We moeten morgen uitchecken om vervolgens voor de organisatie weer in te checken en om 13.00 worden we opgepikt voor die wedstrijd. Wordt me het dagje wel morgen! Ze spreken hier echt geen woord engels dus hopelijk gaat het allemaal goedkomen! Wel erg fijn om dus meer Nederlanders om ons heen te hebben ;)

Tot het volgende bericht! En vanuit Beijing; weltrusten :)

• 19 September 2012 - 16:54

Ilma:

Hey Kanjers,
    Toch leuk van de organisatie dat jullie uitgenodigd zijn om een demo te geven. Mag je in ieder geval 2x dansen!!!! Ben benieuwd of dat ook uitgezonden wordt op de TV van Beijing.
    Ennuh, jij lust toch chinese thee??? Is vast zo duur niet haha.
    XXX
    mama

• 19 September 2012 - 19:57

Birgitte Van Ploeg:

hoi dave en channie, wat ontzettend leuk om zo op de hoogte gehouden te worden via de verslagen. heb ze net allemaal zitten lezen. eens kijken of ik jullie ...'waar ben ik nu even' bij mijn profiel plaats op facebook. zijn vast meer mensen die nog nieuwsgierig zijn. wat leuk om morgen een keer extra te dansen met die demo-wedstrijd. heel veel succes, maar vooral genieten! liefs, birgitte

• 19 September 2012 - 21:10

Linda :

Hooi Dave en Chantal !!! Ben blij dat jullie veilig aangekomen Zijn!! ( ja ik weet het beetje late reactie!! Maar het is nogal druk hier bij ons!! Begrijpen jullie vast wel!! Klinkt wel leuk allemaal zeg en ben erg benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn! Nou nog ff en dan mogen jullie de vloer op hè! SPANNEND!! Ga echt voor jullie duimen hoor!! Maar gaat helemaal goed komen!! Ik geen benieuwd naar jullie volgende verslag!! Wil wel beetje up to date blijven hè!!! Nou veel plezier nog daar in de drukte en geniet er lekker van!! Dikke kus en veel liefs Linda en ook groetjes van Frans!!! O en niet te vergeten een paar kusjes van Kyara!!!! Xxxxxxxxx

• 19 September 2012 - 21:59

Frans & Maudy:

hoi Dave & Chantal,
    Hadstikke gaaf dat jullie een demo mogen dansen. Ook leuk om steeds jullie verslag te lezen. Wij, hier in Lisse zullen voor jullie duimen. We zijn heel trots op jullie en vinden het spannend voor jullie.
    Veel succes met de demo en wedstrijd. Ik vertel aan iedereen die ik tegenkom dat jullie in Beijing zitten om daar een wedstrijd te dansen. We denken aan jullie en ik ga via google proberen om een juiste TV zender te vinden. Hou van jullie, Frans & Maudy.

• 19 September 2012 - 22:14

Marian Laagkemper:

Succes en plezier bij de demo. Echt superleuk voor jullie!