dag 3 - Reisverslag uit Zhangjiakou, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Zhangjiakou, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Dave & Chantal

20 September 2012 | China, Zhangjiakou

Wat een dag! Vanmorgen eerst een ontbijt gescoord bij de Starbucks, daarna terug naar het hotel om onze koffers in te pakken en uit te checken, om vervolgens via de organisatie weer in te checken. Wat een verschil met onze eerdere kamer! Maar goed, het is gratis dus we mogen niet klagen ;)

Na ons te hebben geïnstalleerd onze spullen gepakt voor de 'demo'. Er was ons verteld dat we geen kleding mee hoefden te nemen, alleen schoenen maar niet wetende wat ons te wachten stond toch maar een handkoffer met trainingskleding gevuld. Eenmaal beneden werden we in een luxe taxibusje gestopt en vertrokken we, samen met iemand van de organisatie. We vroegen welke paren er nog meer zouden komen maar we bleken de enige te zijn!?

Eerst werden we naar Ditan Gym gebracht, de locatie van de wedstrijd. Hier maakten we kennis met twee chinese dansparen. Hier kregen we ook te horen dat we les moesten gaan geven! Daar hadden we dus niet op gerekend!? Sta je daar... Gelukkig spraken een paar dansers redelijk engels dus we hadden in ieder geval een tolk! We kozen voor een basic wals en zouden de rest ter plekke maar bedenken.. eerst kregen we nog een rondleiding. De vloer is een stuk kleiner dan wat we er van verwacht hadden! En vierkant.. denk dat het niet veel verschilt van de vloer van ons nk freestyle, dus moet goedkomen!

Na de rondleiding weer terug het taxibusje in en op naar Ditan Park. Inderdaad... PARK! Midden in dat park hadden zich seniorenparen verzameld, geheel gekleed in wedstrijdkleding! De chinese paren dansten eerst, waarna wij onze kunsten op gympen mochten vertonen ;) camera erbij, fotograven erbij haha wat een ervaring! Na onze 'demo' dansten de senioren latin of ballroom. Daarna werd aan ons om commentaar en tips gevraagd. sta je dan, midden in één van de oudste en bekendste parken van china, les te geven!? Was een vreemde gewaarwording maar uiteraard heel leuk om te doen! En daarna.. wilde iedereen met ons in houding staan en tips krijgen.. en uiteraard met iedereen op de foto! Haha voelden ons net zo'n kermisattractie! Daarna kregen we een rondleiding door het park. Eindelijk frisse lucht! Toen weer het busje in en op naar een middelbare school waar het latinpaar nogmaals les moest geven.. wij lekker rust want op deze school werd alleen maar latin gedanst.

Als we het zo teruglezen kunnen we nog steeds niet geloven wat we vandaag hebben meegemaakt! Maar het was onwijs gaaf om te doen natuurlijk, en op handen gedragen worden is uiteraard ook niet verkeerd ;)

Eenmaal terug in het hotel gelijk met zijn allen gaan eten. Dit verhaal is het laatste wat we vandaag doen, daarna op tijd ons bed in. Morgen moeten we om 9.00 klaar staan om weer naar de wedstrijdlocatie gebracht te worden. Dit keer om de freestyle te trainen. Dan zien we ook alle andere paren. In het programmaboekje staan 15 paren.. ben benieuwd! 's avonds hebben we een banket, georganiseerd door de regering met alleen officials, juryleden en dansparen die uitgenodigd zijn. De klompjes met visitekaartje gaan mee! ;)

• 20 September 2012 - 16:48

Desiree:

Wow wat gaaf zeg.. Hahaha dat moet een dag zijn geweest.. Geneten!!!
    xxxx

• 20 September 2012 - 16:51

Irene Olyve:

Wat is dit lachen zeg! kan me voorstellen dat het een fantastische ervaring is voor jullie. Vergeet niet de kranten mee te nemen. We vinden hier wel een lieve chinees die voor ons wil vertalen.
    Ben benieuwd naar verder. liefs Irene

• 20 September 2012 - 18:59

Hanneke :

Gaaf Chantal wat jullie daar allemaal meemaken. Geniet er met volle teugen van want zo'n ervaring is once in a lifetime.
    Groetjes uit Lelystad, we missen je nu al

• 20 September 2012 - 19:21

Maudy En Frans:

Jongens wat ontzettend leuk en wat zijn we trots op jullie.
    Geweldig om dit allemaal mee te maken.ik hoop dat er veel foto's gemaakt worden.
    We leven helemaal met jullie mee, en hopen dat er nog meer van die leuke dagen komen.
    Probeer een foto te mailen zodat we het morgen bij de Handy's kunnen laten zien.
    Geniet er maar van lieve schatjes en tot de volgende mail.
    Op dit ogenblik liggen jullie al heerlijk te slapen vee; liefs en groetjes van het thuisfront.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxFrans en Maudy

• 20 September 2012 - 21:06

Linda Frans:

Klinkt goed zeg allemaal!!!! ( jaloezie hoor hier ) ken niet wachten op de foto's!! Heel veel plezier nog en lekker genieten ( moet t ff kort houden) maar denk elke dag aan jullie hoor!!! Dikke kusssss liefs Linda en groetjes van Frans!! Xxxxxx

• 20 September 2012 - 21:58

Mark:

Hahahah, wat een fantastisch verhaal zeg! Super gaaf wat jullie zo hebben mogen doen =) Geniet ervan! =)

Groeten,
    Mark

• 21 September 2012 - 01:54

Birgitte:

haha, echt een geweldig verhaal. wat een ervaringen allemaal voor jullie. heel veel succes morgen met de training.

• 21 September 2012 - 13:16

Jan Jansen:

Geweldig, wat een onverwachte ervaringen. Fijn om te weten dat je na terugkomst alles nog kunt teruglezen...
    Misschien staan jullie binnenkort in een ander park tai-chi oefeningen te doen. Natuurlijk met een "theatrale blik" zoals bij de workshop van afgelopen zondag. (We hebben met het koor al goed geoefend donderdagavond).
    Geniet van het leven in deze wereldstad.

Jan J

• 21 September 2012 - 15:12

Hannie Van Der Geest:

Gelukkig hebben jullie altijd een heel goed voorbeeld gehad!!! Grapje hoor. Leuk wat jullie allemaal meemaken! Dit vergeet je nooit meer. Ik hoop dat het dansen ook goed gaat. Laat je niet afschrikken en ga ervoor! Jullie hebben een hele leuke show en stralen op de vloer. Veel succes met de trainingen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. En hoe gaat het met de anderen? Gezellig met elkaar? Liefs vanuit Sassenheim van Hannie en Martien

• 21 September 2012 - 17:58

Ilma:

Leuk toch om te doen!!!! Geniet maar lekker van jullie tijd in Beijing en haal er alles uit wat er uit te halen valt!!!
    mama