verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu

verboden stad

Blijf op de hoogte en volg Dave & Chantal

25 September 2012 | China, Peking

Ik weet niet in wat voor hotel we zitten maar echt alles wordt voor je gedaan! We kwamen vanochtend aan het ontbijt en er stond 4 man personeel. We hadden om 9.30 bij de verboden stad afgesproken dus we zaten op tijd aan het ontbijt, helemaal alleen. Ik wilde mijn brood roosteren maar het rooster stond nog niet aan. Op het moment dat ik hem aanzette kwam er iemand naar me toe, pakte met een tang een broodje en stopte hem in het rooster, en bracht het geroosterd en wel naar onze tafel! En ei werd vers gebakken. Volgens Dave heerlijke koffie dus we worden aardig goed verzorgd hier ;)

Na het ontbijt zijn we naar het dichtstbijzijnde metrostation gelopen. De metro kost hier maar 25 cent per persoon en daar kan je ver mee komen! Maar wat een drukte, niet normaal! We gaan proberen de spits te vermijden als we morgen met het ov naar de chinese muur gaan! Het is gewoon echt niet leuk meer.. een blik sardines is er niks bij! Maar goed.. hebben we dat ook weer meegemaakt ;)

Bij tian'menn station er uit en wachten op Pin, onze gids! En ook daar een mensenmassa op de been!!! Schijnt het daar altijd zo druk te zijn.. echt ongelofelijk! We hebben ongeveer 2 uur door de verboden stad gewandeld, ondertussen allerlei weetjes te horen krijgend over het leven van de keizers tijdens de ming en qing dynastie. De pracht en praal is echt onwijs indrukwekkend. Overal rood, goud, blauw en groen. Plafonds rijkelijk versiert met goud. Overal draken, ooievaars en fenixen die staan voor de keizer, de hemel en de keizerin. Heel gaaf! De keizer had wel 3 verschillende ontvangstkamers. Naja.. balzalen eerder. En elke 'kamer' stond op zichzelf dus eigenlijk waren het eerder huizen. En dan 1 megagrote troon erin. Ook was er een gigantisch bed waar de maagden op de keizer zouden wachten om uitgekozen te worden. De keizer had zoveel vrouwen dat sommigen hem alleen maar op hun trouwdag zagen en daarna nooit meer! En als je eenmaal in het paleis woonde, mocht je er niet meer uit. Héél bizar.. maar erg indrukwekkend!

Daarna zijn we een soort berg opgelopen waar vandaan je een prachtig uitzicht had over de daken van de verboden stad. Prachtig! Foto's staan op de camera dus er valt niets te uploaden.. zodra we thuis zijn!

's avonds naar het meer vlakbij ons hotel gelopen. Het stikt er van de bars en restaurants met in de avond bijna overal live muziek, super gezellig! We hebben bij een restaurant gegeten wat gespecialiseerd was in Peking eend. Uiteindelijk hebben we samen een hele eend op! JAMMIE!!!! Echt genoten! En daarna een rondje om het meer gelopen langs alle bars. Het is dat we te vermoeid waren en ee morgen op tijd uit willen voor de chinese muur maar morgen gaan we daar zeker afsluiten met een drankje!!!

Morgen is alweer onze laatste volle dag in Beijing. de tijd is vliegensvlug gegaan! Nog even de tourist uithangen en dan vliegen we donderdag al weer naar huis :) morgen dus het laatste verhaal vanuit beijing. voor nu: weltruste!

• 25 September 2012 - 19:08

Desiree:

hahahaha druk he in de metro. ja ik kan me dat nog goed herinneren :s jeetje wat gaat dentijd voorbij....mhihihi geniet er nog lkr van!!!! xxx

• 25 September 2012 - 21:15

Jolanda Arens:

Fantastisch...die verboden stad....natuurlijk ook bizar maar ook zo bijzonder....wauw ga sparen want dat lijkt mij meer dan de moeite waard !
    Hoop dat de Chinese muur ook zoveel indrukken brengt.
    En...dan goede reis naar het Nederlandse......

• 26 September 2012 - 22:09

Birgitte:

supergaaf om jullie verhalen te mogen lezen, een hele goede reis terug.

• 27 September 2012 - 09:50

Wilma DE KUBUS:

Wat een geweldige tijd maak jij en dave daar mee, ik ben zeer benieuwd naar je foto,s.
    goede reis terug

• 27 September 2012 - 15:07

Sylvia Bulsing:

Hai, het lijkt me hartstikke leuk om de verboden sstad te zien. En die eend hoe groot was die? groetjes

• 27 September 2012 - 16:04

Ronald:

Wat een belevenis, en wat leuk om het met jullie mee te maken. Jammer dat het donderdag (vandaag dus) al weer over is. In elk geval een plezierig terugreis!
    Groetjes!