dag 4 - Reisverslag uit Zhangjiakou, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Zhangjiakou, China van Dave & Chantal - WaarBenJij.nu

dag 4

Blijf op de hoogte en volg Dave & Chantal

21 September 2012 | China, Zhangjiakou

Vandaag waren de repetities in de Ditan Gym. Om 9 uur moesten we in de shuttlebus zitten, tegen kwart over vertrokken we pas aangezien niet iedereen zo op tijd was.. en zelfs toen misten we nog 4 paren, waaronder segatori. Eenmaal in de hal kregen we instructies dat de kleding gekeurd moest worden.. dat waren we dus compleet vergeten!? Gelijk in de stress natuurlijk want hij zei doodleuk dat als je het niet kon laten zien, je sowieso geen finale zou dansen, en na de voorronde zou een finale van 8 paren zijn.. en of de kans nou groot of klein is dat je hem danst, je gaat er altijd voor! Dus ondertussen al bedenken dat we met een taxi terug zouden komen om tijdens de latintraining de kleding te laten zien..

Na het welkom en de uitleg werden de loten getrokken voor de repetitie. wij trokken nummer 7 dus konden ons rustig gaan opwarmen en indanswn. Maar er stonden nog 8 paren dus erg veel ruimte over! Onze repetitie verliep rommelig.. toen we aan de beurt waren gingen ze ineens de lichten aanpassen en daarna moesten we gelijk op muziek de hele show dansen. De vloer is dus nagenoeg vierkant... En dan moet je ondweweg dus bedenken of alles past!? Vervolgens helemaal kapot en nog een keer op muziek. Het is hier rond de 30 graden em binnen is het nog warmer... dus die hakte er wel in.. voor ons gevoel was het in ieder geval bagger! Maar ach, met mijn theaterachtergrond denk ik dan: een slechte generale is een goede uitvoering!? Nadat we een beetje afgekoeld waren hebben we alles geanaliseerd en zijn we het naast de vloer nog eens rustig gaan doornemen en dat was al een stuk prettiger! Misschien toch kledingstress? Tijdens onze show kwam ook segatori binnen en je zag alle hoop bij sommige paren gelijk vervliegen haha hele lieve mensen trouwens! Kwamen recht uit het vliegtuig zetten... Pfieuw! En wat een performance! Man... Heerlijk om naar te kijken! :D

Rond een uur of half 2 werden we terug gebracht naar het hotel, wij gelijk kleding ingepakt en een taxi proberen te regelen.. wisten de eerste 2 chauffeurs niet eens waar het was!? nummer 3 ging het proberen! De reis duurde eindeloos! Want het verkeer is echt vreselijk druk! Toen we eindelijk terug in de hal waren lieten we de jurk zien, kregen 3keer 'ja' te horen, en konden weer gaan! Maar goed... Weer een last van de schouders!

Daarna omgekleed voor de welkomstreceptie van de organisatie met allerlei officials, juryleden en dansparen. Was bijzonder om mee te maken en tijdens het eten naar traditionele chinese muziek en opera geluisterd. Ook heel bijzonder ;)

Nu dit verhaal aan het schrijven en straks alvast een poging doen om mijn haar op te steken! Morgen vertrekken de youthparen om 8 uur naar de hal, onze bus gaat om 12 uur. We dansen onze eerste ronde rond 14.00 plaatselijke tijd. We hebben morgen pas de loting voor de volgorde dus weten nog niet als hoeveelste... Gewoon kijken dus, als het live is! Owja, en misschien staan we met een interview op de wdsf-site want voor de receptie kregen we ineens een camera in ons gezicht! Het is een bijzondere ervaring in ieder geval! en ondanks de slechte repetitie laten we ons niet gek maken! we hebben heel veel zin in morgen! Wish us luck though ;) xxx vanuit het bizarre beijing!

• 21 September 2012 - 16:11

Mark:

Dat klinkt wel even als stressen en rommelig daar. Heel veel succes morgen! Ik ga eens kijken of ik iets op de WDSF site terug kan vinden ervan =)

Zet hem op morgen!

groeten
    Mark

• 21 September 2012 - 17:53

Ilma:

Lieve luitjes,
    Laat je niet gek maken door een slechte generale!!! Jullie kunnen het, je hebt er hard genoeg voor getraind. En 8 finale plaatsen, dat klinkt toch helemaal niet gek, dat zijn er al 2 meer dan jullie gedacht hadden haha. Geniet morgen van jullie moment en ik ga zeker proberen te kijken. Is het niet via de WDSF site, dan probeer ik het toch via de chinese televisie.
    Luitjes, HEEL VEEL SUCCES, toy, toy, toy. Ben in gedachten bij jullie!!!
    mama

• 21 September 2012 - 22:12

Marian Laagkemper:

Dave en Chantal,

Ik zal morgen voor jullie duimen. Jullie gaan het vast geweldig doen! Veel succes!!!

• 21 September 2012 - 23:13

Birgitte:

jaja, ik zag jullie in het filmpje. leuk hoor, om te zien. ontzettend veel succes gewenst en nogmaals vooral genieten van alles wat je om je heen ziet en wat jullie mogen meemaken. het lijkt me echt een hele ervaring. iets wat nooit iemand je meer afpakt. hoe geweldig is dat om met het wk-freestyle mee te doen! geniet!!!

• 22 September 2012 - 07:37

Henk Peter:

Hallo daar,

De afspraak was: Niet stressen. En wat lees ik??? Kom op hè. Relax! Jullie hebben er alles aan gedaan in de voorbereiding. Dus je hoeft jezelf geen verwijten te maken. Er zijn er maar weinig in Nl die kunnen zeggen dat ze een WK hebben gedanst. De show klopt, de kleding klopt en nu? SHOWTIME. En natuurlijk morgen de "open standard". I'm so proud of you guys.

Hp

• 22 September 2012 - 11:13

Ronald:

Als ik het verslag tot nu toe zo doorlees is het een geweldige ervaring. Laat je niet gek maken vandaag (go with the flow) en geniet ervan. Toitoitoi vanuit Lelystad!

Ronald

• 22 September 2012 - 12:36

Jolanda Arens:

Hey blijf erin geloven hoor ! en inderdaad beter een slechte generale dan...
    Ik ga duimen ....en vergeet ondanks de stress ook niet te genieten. Mega veel succes.
    Jullie zijn DE TOPPERS.

• 22 September 2012 - 15:47

Janj:

Op het moment dat ik dit schrijf hebben je performance al achter de rug.
    We hopen hier vanuit Lelystad natuurlijk dat jullie in ieder geval zelf tevreden zijn.
    Wat ons betreft hebben jullie nu al gewonnen als "amateurs' tussen al die profs.
    Toi, toi en geniet vooral van al die ervaringen. Wat is Lelystad dan lekker rustig, nietwaar?

Jan